چطور نان را گرامی بداریم؟

چطور نان را گرامی بداریم؟


چطور نان را گرامی بداریم

همه ما شعار “نان را گرامی بداریم” را شنیده‌ایم. اما چطور باید از این محصول گندمی نگهداری کنیم که کیفیت آن حفظ شود. کشور ما بزرگ‌ترین وارد کننده گندم جهان است و خوب است که با نگهداری درست نان آشنا شویم. کار سختی در پیش نداریم، ولی هدف‌مان از انجام چندکار ساده در قبال نان می‌تواند یک هدف خیلی بزرگ باشد.

نان را در دمای عادی اتاق و دور از تابش آفتاب نگهداری کنید. نانی که در یخچال نگهداری می‌شود زودتر بیات می‌شود. جای خنکی مثل یخچال مولکول‌های نشاسته نان را کریستالی کرده و آن را کهنه می‌کند.

نان‌های مختلف از آردها و در فرایندهای متفاوتی پخته می‌شوند. بنابراین نگهداری و بسته‌بندی آنها هم متفاوت است. نان‌های تُست را در کیسه‌های پلاستیکی نگه دارید. بهتر است نان را از نایلونی که در آن بسته‌بندی شده، خارج نکنید. کارخانه‌های تولید نان، معمولا این نایلون‌ها را به مواد ضد کپک آغشته می‌کنند.

نان‌های خشک را در پاکت کاغذی نگهداری کنید. چه این نان‌ها را در خانه بپزید یا از نانوایی بخرید برای اینکه خشکی نان‌ها را حفظ کرده و از نم کشیدن و نرم شدن‌شان جلوگیری کنید باید آن‌ها را درون پاکت کاغذی نگهداری کنید.

اگر بیش از مقدار نیازتان نان دارید و می‌دانید این نان قبل از مصرف بیات خواهد شد، اضافه نان را فریز کنید. قبل ازفریز کردن نان‌ها را ببرید. نان‌ها را در کیسه فریزر بگذارید، هوای داخل کیسه را خالی کنید و در کیسه را ببندید.

برای یخ‌زدایی اجازه دهید یخ نان در دمای معمولی اتاق ذوب شود. نان را چند دقیقه در تستر یا فر بگذارید. حواستان باشد گرم کردن نان فقط برای بار اول باعث تازگی نان می‌شود اگر بیش از یک بار نان را گرم کنید، فقط دارید یک نان بیات را خشک می‌کنید. بنابراین مقدار نیازتان نان گرم کنید تا نان کمتری دور ریخته شود.

با انجام همین کارهای ساده از تبدیل میلیون‌ها دانه گندم به زباله، جلوگیری خواهید کرد.

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه