کرفس،سلطان سبزی ها!

کرفس،سلطان سبزی ها!


جادوی طبیعت: کرفس، سلطان سبزی‌ها

 

 

برای ما ایرانی‌ها تا همین چند سال پیش کرفس یک سبزی خورشی بود، تا اینکه خاصیت این سبزی در سوزاندن چربی‌ها کشف شد. پای این سبزی به آبمیوه‌فروشی‌ها باز شد و حالا جایگاه خودش را در رژیم غذایی خانواده‌ها باز کرده است. اما کرفس فقط به درد کسانی که می‌خواهند وزن خود را کم کنند نمی‌خورد. این سبزی می‌تواند نقش یک داروی همه کاره را بازی کند. از سرماخوردگی تا رماتیسم، با هر بیماری سراغ این سبزی بروید درمانی در آستین دارد که کف دستتان بگذارد.

اگر از عفونت مجاری ادراری یا اسید اوریک بالا اذیت می‌شوید، این سبزی آنقدر سریع مشکل را رفع می‌کند که ممکن است عکس یک بوته کرفس را برای قدردانی به دیوار اتاق خوابتان بزنید.

کرفس بیش از همه سبزیجات دارای ویتامین ث است. در نتیجه یک داروی خوب و خوش عطر برای سرماخورده‌هاست.

جویدن برگ و ساقه کرفس به سلامت لثه و دندان شما کمک می‌کند. اگر هر روز مقداری کرفس خام با غذا مصرف کنید، جزو آن دسته از کسانی می‌شوند که نه خونریزی لثه را تجربه می‌کنند و نه دهانشان بوی ناخوشایندی دارد.

این سبزی برای کسانی که در میانسالی به سر می‌برند نقش یک سد پیری را دارد. فشار خون را کاهش داده و تنظیم می‌کند و دردهای مفصلی و رماتیسم به واسطه گوگرد موجود در آن از بین می‌روند.

این شاه‌سبزی خوشبو، یک ملین قوی و برعکس بسیاری از سبزی‌ها ضد نفخ است. به ندرت دیده شده روده و معده کسی از دیدن کرفس تعجب کند و اعصابش بهم بریزد.

اگر سابقه ژنتیک یا مصرف سیگار و هر عامل تهدید کننده دیگری شما را برای سرنوشت قلب و رگ‌هایتان نگران کرده، این نگرانی را با یک لیوان آب کرفس و هویج در روز از بین ببرید. کرفس شمشیرش را برای لخته‌های خون بیرون کشیده است.

آنتی اکسیدان زیاد موجود در این سبزی یک منبع بزرگ برای مبارزه با سلول‌های سرطانی است. همچنین کلیه‌های سنگ‌ساز از این سبزی استفاده می‌کنند تا دیگر لانه سنگ‌های کلیه و مجاری ادرار نباشند.

فسفر یکی دیگر از موادی است که به وفور در کرفس وجود دارد. مصرف آن برای تقویت حافظه مفید است و در کودکان قدرت یادگیری را بالا می‌برد.

البته این سلطان سبز چندان هم بی‌ضرر نیست. کسانی که مبتلا به صرع هستند نباید خام یا پخته آن را مصرف کنند. همچین مصرف تخم کرفس ممکن است موجب سقط جنین شود.

2 نظر

  1. نظرات کاربران:

       BHW در ۱۳۹۶/۰۲/۰۴ - ۰۵:۰۹:۲۰
    Hello, I enjoy reading all of your article. I wanted to write a little comment to
    support you.

       manicure در ۱۳۹۶/۰۲/۰۵ - ۲۱:۵۳:۱۶
    This excellent website certainly has all the info I needed about this subject and didn't know who to ask.


    نوشتن دیدگاه