زیتون،نماد صلح و سلامت!

زیتون،نماد صلح و سلامت!


جادوی طلبیعت: زیتون، نماد صلح و سلامت

 

 

هیچ میوه و درختی در جهان به اندازه زیتون، کوهی از اسطوره و تاریخ را پشت سر خود ندارد. بشر دست‌کم ۳۵۰۰ سال است که از خواص برگ، میوه و شاخه‌های این درخت استفاده می‌کند. یونانیان اولین پرورش‌دهندگان این درخت پربرکت بودند و تا امروز یونان و ترکیه از این میراث طبیعی و گران‌بها نگهداری کرده‌اند.

میوه زیتون اگرچه در اندازه و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شود، اما در واقع یک گونه بیشتر ندارد و بسته به میزان رسیدن میوه رنگ آن از سبز به سمت سرخ و سیاه تغییر می‌کند.

زیتون سرشار از کلسترول خوب است و ریسک لخته خون و سکته را به شدت کاهش می‌دهد. مصرف یک قاشق روغن زیتون در روز این خطر را کاملا از بین می‌برد.

از روغن زیتون در صنایع بهداشتی و آرایشی استفاده زیادی می‌شود و دلیل آن تاثیر فوق‌العاده آن در درخشش و لطافت پوست و مو است. خوردن زیتون و روغن آن، روند پیری پوست را کاهش می‌دهد، از سفید شدن موها جلوگیری می‌کند و باعث تقویت مو می‌شود.

بهترین روغن زیتون، روغن زیتون بکر است. این روغن تیره و بودار است. روغن‌های بی‌بو، در فرایند تولید بخش زیادی از خواص خود را از دست می‌دهند. روغن زیتون بکر به دلیل وجود ماده “اوله آ کانتال” خاصیت تسکینی مانند قرص ایبوبروفن دارد. این ماده بعد از مصرف خوراکی یا خارجی جذب شده و به تسکین درد کمک می‌کند.

خوردن روزانه دو قاشق روغن زیتون با آبلیمو می‌تواند سنگ صفرا را از بین ببرد و همچنین به ترشح بهتر صفرا برای هضم غذا کمک کند. این تاثیر زیتون بر صفرا موجب کاهش وزن می‌شود.

زیتون و روغن آن به دلیل آنتی‌اکسید بودن یک ضد سرطان قوی به شمار می‌روند که خصوصا از سرطان سینه و دستگاه گوارش پیشگیری می‌کنند.

زیتون یک منبع غنی از ویتامین E است. بنابراین برای سلامت چشم و پوست خود می‌توانید روی این میوه حساب زیادی باز کنید.

مصرف زیتون از کودکی نقش مهمی در استحکام استخوان و تقویت هوش و حافظه دارد.

تقویت سیستم ایمنی بدن و تقویت امکان جذب ویتامین‌ها، احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها را کاهش می‌دهد.

دم کرده برگ زیتون برای کاهش فشار خون استفاده می‌شود.

 مالیدن روغن زیتون روی لثه یکی از درمان‌های قدیمی برای درمان پیوره است.

ترکیب مساوی روغن زیتون و گلیسیرین هم می‌تواند ترک و خشکی پوست پا و آرنج را برطرف کند.

روغن زیتون سالم‌ترین روغن گیاهی است که می‌توان در انواع سالاد و غذاها از آن استفاده کرد. اگر می‌خواهید برای سرخ کردن از این روغن استفاده کنید، باید از نوع تصفیه شده آن استفاده کنید.

مصرف منظم این نماد صلح و سلامت، ضمانتی است که طبیعت برای حفظ سلامت به دستتان می‌دهد.

1 نظر

  1. نظرات کاربران:

       BHW در ۱۳۹۶/۰۲/۰۴ - ۰۴:۱۱:۰۵
    Howdy are using Wordpress for your blog platform? I'm new to the blog world but I'm trying to get started and set up my own.
    Do you require any coding knowledge to make your own blog?
    Any help would be really appreciated!


    نوشتن دیدگاه