گل گاو زبان،ارغوانی آرامبخش!

گل گاو زبان،ارغوانی آرامبخش!


جادوی طبیعت  – گل گاوزبان، ارغوانی آرامبخش !

 

حتما اسم بامزه گل گاوزبان را شنیده‌اید و احتمالا درباره خاصیت آرامبخشی آن هم شنیده‌اید. این گل آبی و ارغوانی خواص زیادی دارد و با توجه به دسترس بودن آن داشتن مقداری از آن در خانه می‌تواند به شما این اطمینان را بدهد که آرامش را در خانه دارید.
گل گاوزبان از غنی‌ترین منابع اسیدهای چرب است. دمنوش این گل همراه با برگ آن تصفیه‌کننده خوبی برای خون است. این خاصیت یعنی سلامت قلب، کبد و کلیه. معروف‌ترین خاصیت این گیاه آرام‌بخشی آن است. دم کرده گل‌های گاوزبان ضد استرس و آرام‌بخش است.
یکی از خواص مهم این گیاه دفع سموم بدن است. این گل یک پالایشگر ریه است و خصوصا در سرماخوردگی نقش یک نوشیدنی همه کاره را بازی می‌کند. ریه و گلو را نرم می‌کند، سرفه‌های خشک را از بین می‌برد و اگر تب داشته باشید، آن را قطع می‌کند. در طب سنتی از ترکیب و له کردن برگ و گل این گیاه برای رفع کبودی و تورم ناشی از ضربه استفاده می‌شد.
گاوزبان ایرانی نوع خاصی از گل گاوزبان است که رنگ آن بنفش است و خواص آن فرقی با گاوزبان مدیترانه‌ای که آبی است ندارد. همیشه در دسترس است و در همه جای ایران می‌روید. برای تهیه دمنوش این گل مقداری از آن را لیوان بریزید و روی آن آب جوش بریزید. در لیوان را بپوشانید و ۵ دقیقه بعد آن را صاف کنید. چکاندن چند قطه لیمو ترش رنگ بنفش این نوشیدنی را ارغوانی می‌کند. استفاده از لیمو عمانی حین دم کشیدن گل گاوزبان روش قدیمی است که نه تنها در طعم و رنگ آن تاثیر می‌گذارد، که خواص آن را خصوصا در دفع سموم و آرام‌بخشی تقویت می‌کند. این نوشیدنی هیچ عارضه‌ای ندارد و می‌توانید یک لیوان از آن را هر شب و قبل از خواب استفاده کنید تا هم خواب آرامی داشته باشید و هم بعد از یک روز پاداشی به قلب و کلیه و ریه‌هایتان داده باشید.

3 نظر

  1. نظرات کاربران:

       BHW در ۱۳۹۶/۰۲/۰۴ - ۰۳:۵۲:۲۸
    Wow, awesome blog layout! How lengthy have you ever been blogging for?
    you make running a blog glance easy. The whole glance of your site
    is magnificent, as well as the content material!

       manicure در ۱۳۹۶/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۶:۵۹
    Good post. I learn something totally new and challenging on blogs I stumbleupon on a daily basis.
    It will always be useful to read through content from other
    authors and use something from other websites.

       manicure در ۱۳۹۶/۰۲/۰۷ - ۲۳:۲۳:۳۱
    It's truly very complex in this active life to listen news
    on TV, therefore I simply use web for that purpose, and get the newest information.


    نوشتن دیدگاه