آلبالو،بمب کوچک سلامت!

آلبالو،بمب کوچک سلامت!


جادوی طبیعت: آلبالو بمب کوچک سلامت

 

هر خاصیتی که می‌توانید برای هر میوه‌ای تصور کنید، همه در آلبالو جمع شده است. این جمله حتی اگر کمی اغراق‌آمیز به نظر بیاید باز از خواص این میوه خوش‌طعم چیزی کم نمی‌کند. با توجه به فصل رسیدن این میوه، شاید مهمترین خاصیت آن رفع عطش است. آب آلبالو یا شربت آلبالو هر دو این خاصیت را دارند و تحمل تشنگی را به شدت بالا می‌برند.
این میوه می‌تواند به راحتی جای چربی‌سازها و چربی‌سوزهای شیمیایی را بگیرد و نقش یک باشگاه تناسب اندام را بازی کند. خاصیت چربی‌سوزی این میوه خصوصا در بافت چربی شکم خیلی زود خودش را نشان می‌دهد. این خاصیت آلبالوی تازه است و اگر می‌خواهید از این ویژگی آلبالو در طول سال استفاده کنید، آلبالو یخ‌زده بهتر از آلبالوی خشک است. از طرفی آلبالو تازه اشتهاآور است و برای کسانی که می‌خواهند کمی وزن اضافه کنند میوه مفیدی است. نگران غذایی که می خورید نباشید، آلبالو نمی‌گذارد چربی‌ها تناسب اندام‌تان را بهم بریزند.
این میوه مثل خواهرش گیلاس یک آرامبخش طبیعی هم هست و بعد از شام می‌تواند نوید بخش یک خواب آرام باشد. آلبالو در طب سنتی برای درمان نارسایی‌های کبد، کلیه و مثانه توصیه شده است. همینطور خاصیت رقیق کنندگی خون و صفرا از جمله مواردی است که اطبا قدیم برای درمان بیماران خود از آن استفاده می‌کردند.
این میوه، مثل همه میوه‌های قرمز حاوی آنتی اکسیدان است و این یعنی سلاح طبیعی دربرابر سرطان و بیماری‌های قلبی. ضدعفونی کردن روده، درمان کم‌خونی و گرفتگی عروق، رفع خستگی و التهاب مفاصل هم از جمله بیماری‌هایی است که می‌توانید با خیال راحت به دست این میوه کوچک بسپارید تا درمان و یا دستکم عوارض آن را کمتر کند.
آلبالو فشار خون را کاهش می‌دهد، بنابراین برای افرادی که فشار خون بالا دارند، مفید است و اگر فشار خون شما به طور نرمال پایین است بعد از خوردن آلبالو مقدار کمی نمک بخورید. خوردن این میوه برای هیچ کس حتی بیماران دیابتی مضر نیست. خاصیت رقیق کنندگی خون این میوه خودش را در زیبایی و سلامت پوست شما نشان می‌دهد. از ماسک این میوه هم می‌توانید برای شادابی پوست استفاده کنید.
در طب سنتی دم کرده این میوه برای درمان بیماریهای کلیه و صفرا توصیه شده است و حکمای قدیمی از بیماران خواسته اند ساقه نازک این میوه را هم از آن جدا نکنند. پس اگر برای درمان از این میوه استفاده می‌کنید به این موضوع هم دقت کنید. تنها بخش ممنوعه این میوه مغز هسته آن است که سمی است و طبیعتا هیچ خاصیتی هم جز ایجاد مسمومیت ندارد.
ویتامین های C و A، آهن، فسفر و کلسیم از جمله مواد موجود در آلبالو هستند. این میوه زیبا و خوشمزه، خام یا پخته، تازه یا خشک شده به هرحال همه خواص خود را حفظ می‌کند و با این همه خاصیت شایستگی این را دارد که یکی از دوستان طبیعی شما باشد. پس از او غافل نشوید و بگذارید این بمب سلامت هر از چندگاه در بدنتان منفجر شود.

3 نظر

  1. نظرات کاربران:

       BHW در ۱۳۹۶/۰۲/۰۴ - ۰۲:۵۳:۳۴
    Currently it seems like BlogEngine is the best blogging platform available right now.
    (from what I've read) Is that what you are using on your
    blog?

       manicure در ۱۳۹۶/۰۲/۰۶ - ۰۱:۴۴:۵۸
    Hey there I am so glad I found your web site, I really found you by error, while I was searching on Yahoo for something
    else, Anyhow I am here now and would just like to say many
    thanks for a incredible post and a all round interesting blog (I
    also love the theme/design), I don't have time to go through
    it all at the moment but I have bookmarked it and also included your
    RSS feeds, so when I have time I will be back to read much more,
    Please do keep up the fantastic work.

       Margot در ۱۳۹۶/۰۲/۲۶ - ۲۳:۱۱:۳۴
    Hello there, You have done a fantastic job. I'll definitely digg it and personally recommend to my friends.
    I am sure they will be benefited from this website.


    نوشتن دیدگاه