انگور،شیر زمینی که مادر است

انگور،شیر زمینی که مادر است


جادوی طبیعت: انگور، شیر زمینی که مادر است

 

این روزها تا اواسط پاییز هر میوه‌فروشی پر از جعبه‌های انگور است. از انگورهای سرخ تا سفید، ریز تا درشت، هسته‌دار و بی‌هسته … همه رقم موجود است، پس تا می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و انگور تازه بخرید. انگور یکی از قدیمی‌ترین میوه‌هایی است که بشر کشف و رام کرد. این میوه بیش از همه میوه‌ها ویتامین‌های C, A, B را در خود دارد. مواد معدنی آن به قدری زیاد است که آن را با شیر مادر مقایسه می‌کنند. یعنی همانقدر زودهضم، مقوی و سازگار با بدن انسان است که می‌شود گفت هر حبه‌ از آن مثل یک قطره از شیر زمین است.
اگر بخواهیم با مد روز برای انتخاب خوردنی درباره انگور حرف بزنیم باید به خاصیت عجیب چاق و لاغرکنندگی آن اشاره کنیم. اگر انگور را صبح و با معده خالی بخورید لاغر می‌شوید و اگر همراه و بعد از غذا بخورید چاق کننده است.
انگور و خصوصا انگورهای سیاه یک مبنع سرشار از آهن هستند. کلسیم، فسفر، منیزیم، پتاسیم، ید، منگنز و آرسنیک از دیگر موادی هستند به وفور در انگور وجود دارد. 
انگور انرژی بخش و نشاط آور است. اگر قرار است به عیادت بیماری بروید بهترین میوه‌ای که به جای کمپوت می‌توانید به او بدهید انگور است. انگور به تقویت قدرت دفاعی بدن کمک می‌کند در نتیجه دوره نقاهت بیمار هم کوتاه‌تر خواهد شد.
این روزها روغن دانه انگور بیش از قبل در دسترس است. این روغن جزو سالم‌ترین روغن‌های جهان است که خاصیت دارویی فوق‌العاده‌ای دارد. این روغن خود را مثل یک اسلحه به دست سلول‌های سرطانی می‌رساند و به سلول‌ها می‌گوید که به سمت خود شلیک کنند. در یک مرکز تحقیقات سرطان در آمریکا مشخص شد در ۲۴ ساعت ۷۶ درصد سلول‌های خونی که سرطانی شدند با روعن انگور خودکشی کردند، بدون اینکه حتی یک سلول سالم از بین برود.
درخت مو هر سال نیاز به هرس دارد. شاخه‌ها قدیمی بریده می‌شوند و از محل بریدگی مایعی رقیق و بی‌مزه‌ای مثل آب از آن خارج می‌شود که به نام غم‌انگیز “اشک مو” معروف است. این مایع خالص است و می‌توان آن را به عنوان یک دارو برای دردهای ناشی از آلودگی یا خستگی چشم و التیام زخم‌ها نگه داشت.
بعد از گذشتن این فصل رژیم انگور را قطع نکنید. کشمش همه مواد غذایی انگور را در خود دارد. این دانه‌های ریز و شیرین هر کدام یک بمب کوچک انرژی هستند. سلنیوم موجود در کشمش برای پوست عالی است و همینطور ویتامین A , B موجود در آن به سلامت پوست و مو کمک می‌کند.
شیره انگور و کشمش هر دو ضد افسردگی، استرس و تشویش هستند. خوردن کشمش یا شربتی که با شیره انگور درست می‌کنید می‌تواند یک روز آرام و شاد را برای شما رقم بزند.

4 نظر

  1. نظرات کاربران:

       BHW در ۱۳۹۶/۰۲/۰۴ - ۰۴:۰۴:۵۴
    It's impressive that you are getting thoughts from this article as well as from our
    discussion made at this time.

       BHW در ۱۳۹۶/۰۲/۰۴ - ۰۴:۳۳:۰۷
    I’m not that much of a online reader to be honest but your sites really nice, keep it
    up! I'll go ahead and bookmark your website to come back in the future.
    All the best

       manicure در ۱۳۹۶/۰۲/۰۵ - ۱۶:۰۴:۰۶
    Fabulous, what a web site it is! This blog provides useful facts to us, keep it up.

       manicure در ۱۳۹۶/۰۲/۰۸ - ۱۰:۵۴:۱۲
    Woah! I'm really enjoying the template/theme of this website.
    It's simple, yet effective. A lot of times it's very difficult to
    get that "perfect balance" between usability and
    appearance. I must say you have done a awesome job with this.
    Also, the blog loads extremely quick for me on Firefox.
    Superb Blog!


    نوشتن دیدگاه