خیار،پر خاصیت و کم ادعا

خیار،پر خاصیت و کم ادعا


جادوی طبیعت: خیار، پرخاصیت و بی‌ادعا

 

 

خیار یکی از محصولات جالیزی است که تقریبا در همه جای جهان پیدا می‌شود. اشکال آن بسته به نوع بذر و خاک و جغرافیا متفاوت است، اما این تنوع خللی در خواص خیار ایجاد نمی‌کند. اگر بدانید که می‌توانید روی این میوه از تامین ویتامین تا واکس کفش و روغن چرخ، حساب باز کنید، دیگر یک روز یخچال خانه را خالی از آن نمی‌گذارید.

خیار بیش از هرنوع ویتامینی، گروه ویتامین‌های ب را پوشش می‌دهد. مصرف روزانه خیار می‌تواند جایگزین خوبی به جای قرص‌های فولیک‌اسید که برای جذب آهن و خون‌سازی است، باشد. کلسیم، آهن، روی، ویتامین سی، فسفر و پتاسیم از دیگر مواد موجود در خیار است.

خیار به دلیل ویتامین‌های بی و هیدروکربوری که در خود دارد، می‌تواند مثل یک نوشیدنی انرژی‌زا شما را سرحال بیاورد.

ماسک خیار به سرعت چین و چروک‌ها، برجستگی‌ها و فرورفتگی‌های پوست را که در اثر زخم‌ها یا جوش ایجاد شده از بین می‌برد.

 موادی که در خیار وجود دارند، وقتی با بذاق ترکیب می‌شوند، باکتری‌های بدبوی دهان را از بین می‌برند. برای اینکار یک برش از خیار را برای یک دقیقه در دهان خود نگه دارید.

خیار دوست پر قدرتی برای کبد شماست و به کبد برای تصفیه خود کمک می‌کند. نتیجه این همکاری دوستانه، خونی سالم‌تر و پوستی شفاف و شاداب‌تر است.

ممکن است شما یکی از کسانی باشید که معده حساسی برای هضم خیار دارند. در این صورت خیار را حتما با نمک و قبل از غذا مصرف کنید و برای کمک به معده خود می‌توانید کمی نعناع خشک یا عرق نعناع با خیار مصرف کنید.

خیار می‌تواند خستگی یک روز کاری را از بین ببرد و استرس‌های شما را کاهش دهد. می‌توانید چند خیار خرد شده به مدت سه دقیقه در آب جوش بیاندازید و این آب را در در یخچال نگه دارید. عطر خوب این آب می‌تواند با هر شربت دیگری ترکیب شود. یکی دیگر از راه‌های نوشیدن خیار این است که یک خیار را با پوست در لیوان مخصوص چای سبز بریزید و روی آن آبجوش بریزید و ۱۰ دقیقه بعد این نوشیدنی آرامبخش را میل کنید.

مالیدن خیار یا اسانس خیار بر روی پیشانی یک درمان قدیمی و طبیعی برای سردرد است.

شاید اگر خواص غیرخوراکی خیار را بدانید وسوسه شوید که یکی دو تا خیار هم در جعبه ابزار خود نگه دارید. اگر از سر و صدای و جیرجیر لولای درها اذیت می‌شوید و هر روز فراموش می‌کنید که یک روغن چرخ تهیه کنید، می‌توانید آنها را با یک خیار رنده شده خیس کنید. نتیجه فرقی با روغن کاری ندارد.

اگر در جایی بیرون از خانه هستید و دسترسی به واکس ندارید، یک خیار کوچک مشکل شما را حل خواهد کرد. کفش شما را براق می‌کند و مانع نفوذ آب به چرم می‌شود.

اگر باغچه یا گلدان محبوب شما جایی برای زندگی آفات و حشره‌ها شده است یک ظرف کوچک آلومینیومی تهیه کنید و هر روز یک خیار را با پوست در آن خرد کنید. همه حشرات از بویی که برای ما قابل تشخیص نیست فرار می‌کنند.

این میوه جالیزی خوشبو و ترد، می‌تواند خستگی و تشنگی را رفع کند و درمانی برای بیماری‌های خونی باشد، می‌تواند پوست را ترمیم و شاداب کند و مشکلات کبد را حل کند. دیگر چه انتظاری از طبیعت دارید؟

3 نظر

  1. نظرات کاربران:

       BHW در ۱۳۹۶/۰۲/۰۴ - ۰۳:۰۳:۱۰
    Have you ever considered about including a little bit more
    than just your articles? I mean, what you say is
    fundamental and everything. But just imagine if you added some great visuals or video clips to give your posts more, "pop"!
    Your content is excellent but with images and videos, this blog
    could certainly be one of the most beneficial in its niche.
    Terrific blog!

       BHW در ۱۳۹۶/۰۲/۰۴ - ۰۳:۲۰:۰۹
    Fascinating blog! Is your theme custom made or did you download
    it from somewhere? A design like yours with a few simple tweeks would really make my blog jump out.

    Please let me know where you got your theme. Thanks

       Adriana در ۱۳۹۶/۰۲/۲۶ - ۲۱:۵۰:۲۴
    It's awesome to pay a quick visit this website and reading the views of all mates regarding this article, while I am also zealous of
    getting familiarity.


    نوشتن دیدگاه