مُسکن‌های بی‌ضرر و پر فایده طبیعت

مُسکن‌های بی‌ضرر و پر فایده طبیعت


مُسکن‌های بی‌ضرر و پر فایده طبیعت

ایران یکی از سرخودترین کشورای دنیا تو مصرف دارو است. تو مصرف انواع قرص‌های مسکن و آنتی‌بیوتیک‌ها تا رکورد جهانی یه قدم فاصله داریم. تو هر خونه‌ای یه جعبه پر از دارو وجود داره و این نشون می‌ده که همه‌ی ما یه روح خودسر دارو خور تو وجودمون داریم. جعبه‌ای که هر بار دارو خریدیدم بقیه‌اش رو اونجا گذاشتیم و الان حتی خاصیت نصف اونا رو هم یادمون نیست و قطعا تاریخ مصرف نصف این داروها هم گذشته و خبر نداریم.

حالا اگه می‌خواهید از لیست داروخورهای سر خود حذف شید بد نیست چند تا مسکن طبیعی رو بشناسید تا موقعی که درد سراغ‌تون میاد، به جای اون جعبه معروف سراغ کابینت مواد غذایی‌تون برید. شاید کم کم قانع شید که حضور اون جعبه به هیچ دردی نمی‌خوره و بهتره کل جعبه رو دور بریزید.

سر درد یکی از دردهای رایجه که هر کدوم از ما به نسبت شغل و محل کار و سبک زندگی‌مون هر چند وقت یکبار دچارش می‌شیم. به غیر از دردهای مداوم سر که ممکنه منشا میگرنی، سینوسی یا چشمی و … داشته باشه و باید به دکتر مراجعه کنید، بقیه دردها معمولا به خاطر فشار عصبی، هوای آلوده یا خستگی اتفاق می‌افته. برای رفع این دردا لازم نیست با خوردن مسکن به کلیه و کبدتون آسیب بزنید. هوای خوب، یه دست و رو شستن با آب خنک و اگه امکانش باشه یه چُرت و استراحت کوتاه می‌تونه این درد رو کم کنه یا از بین ببره. کافئین طبیعی تو قهوه و کمتر از اون توی چای سیاه تازه، می‌تونه مثل یه مسکن خوب عمل کنه. تاثیر قهوه دم شده خیلی بیشتر از قهوه فوریه. چای هم تا وقتی تازه‌ دم باشه، می‌تونه حال‌تون رو جا بیاره. دمنوش گل گاوزبون و بابونه هم بهترین مسکن‌هایی هستن که طبیعت برای سردرد کنار گذاشته.

یکی دیگه از بهونه‌های دارو خوردن برای درد کشنده دندونه. از قضا دندون به ندرت روی خوشی به مسکن نشون می‌ده. ممکنه چند دقیقه‌ای با مسکن ساکت‌اش کنید ولی باز جیغ و دادش می‌ره هوا. خب دندون درد مثل سرماخوردگی نیست که خود به خود خوب شه. بهتره زودتر خودتون رو به دکتر برسونید و برای تسکین درد برای یکی دو روز می‌تونید روی پیاز، سیر خام و موثرتر از همه این‌ها روی دانه گل میخک حساب باز کنید. اینا رو له کنید و روی دندون دردناک‌تون بذارید. این گیاها هم محیط دندون رو تمیز می‌کنن و هم درد رو کاهش می‌دن. قطعا تاثیرشون از مسکن‌های شیمیایی بیشتره و هم عوارض کمتری داره.

زن‌ها همیشه مقاومت بیشتری در مقابل درد دارن، اما دردی هست که حریف اون شدن سخته و معمولا ماهی یک بار زنان تسلیم وسوسه خوردن داروی مسکن می‌شن. پریودهای دردناک، ممکنه جز ناحیه شکم، کمر و پاها رو هم درگیر کنه. برای کاهش این درد با اولین نشانه‌های آغاز پریود یه لیوان “چای کوهی” دم کنید و بنوشید. این چای انقباض‌های رحمی رو کمتر می‌کنه، پریود روان‌تر و با درد کمتری شروع و تموم می‌شه. اگه چند پر ریشه زنجبیلهم توی این دمنوش بندازید، جز عطر خوب تاثیر مسکن لیوان‌تون رو هم بالا می‌برید.

4 نظر

  1. نظرات کاربران:

       BHW در ۱۳۹۶/۰۲/۰۴ - ۰۳:۴۳:۰۳
    For the reason that the admin of this web site is working,
    no uncertainty very soon it will be renowned, due to its
    quality contents.

       BHW در ۱۳۹۶/۰۲/۰۴ - ۰۳:۴۹:۴۶
    Hi there, its nice post on the topic of media print, we
    all be aware of media is a great source of data.

       manicure در ۱۳۹۶/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۳:۳۸
    I appreciate, cause I found exactly what I was looking for.

    You have ended my four day long hunt! God Bless you man.
    Have a nice day. Bye

       manicure در ۱۳۹۶/۰۲/۰۶ - ۱۶:۴۳:۲۵
    I'm not sure where you are getting your information, but great topic.
    I needs to spend some time learning much more or understanding more.
    Thanks for great info I was looking for this information for my mission.


    نوشتن دیدگاه