خوراکی های بیزار از یخچال

خوراکی های بیزار از یخچال

خوراکی های بیزار از یخچال

خیلی از سبزیجات و مواد غذایی چند ساعت بیرون از یخچال دووم نمیارن، ولی چند تا خوراکی هم هستن که از یخچال متنفرن. نگهداری این مواد تو یخچال عمر اونا رو کم می‌کنه، طعم‌شون رو تغییر می‌ده و کیفیت‌شون رو پایین میاره. بد نیست با این مواد بیزار از یخچال آشنا شیم و الگوی نگهداری‌مون رو تغییر بدیم.

سیر و پیاز: دو تا از موادی که تو هر آشپزخونه‌ای پیدا می‌شه، سیر و پیازه. این دو تا هیچ نیازی به یخچال ندارن. پیاز تو یخچال نرم می‌شه و تردی‌اش رو از دست می‌ده. اینا رو جایی نگهدارید که بهش هوای آزاد بخوره و تو کیسه نایلونی سربسته هم نگه‌شون ندارید که نگندن و سبز نشن.

قهوه: اگرچه نگهداری قهوه تو یخچال وسوسه‌انگیزه، چون چند روز یخچال‌تون بوی قهوه می‌ده، اما این کار رو نکنید. عطر قهوه به سرعت تو یخچال می‌ره و قهوه بوی انواع خوراکی‌ توی یخچال رو به خودش می‌گیره.
زعفرون: گرون‌ترین ادویه دنیا هم نیازی به نگهداری تو یخچال نداره. سرمای یخچال کیفیت زعفرون رو پایین میاره، مگر اینکه اضافه زعفرون آب‌کرده رو تو یخچال بذارید. این مایع رو هم تو ظرف شیشه‌ای در بسته بذارید و زود استفاده کنید.

روغن زیتون: روغن‌های مایع هم میونه خوبی با یخچال ندارن. روغن زیتون تو یخچال می‌بنده و کدر می‌شه. عسل هم مثل روغن زیتونه و تو یخچال سفت و شکری می‌شه.

ریحون: تو سبزیا هیچ‌کدوم به اندازه ریحون از یخچال بدش نمی‌آد. این سبزی رو تو آب و بیرون از یخچال نگهداری کنید.

نون: هیچ نونی رو تو یخچال نذارید. سرما نون رو بیات می‌کنه. بهترین جا برای نگهداری طولانی از انواع نون فریزره و از اون بهتر اینه که به اندازه مصرف نون بخرید و تو هوای آزاد بذاریدش.
گوجه‌فرنگی: گوجه هم از اون خوراکیاییه که بهتره کم بخرید و تو یخچال نذاریدش. مزه گوجه‌فرنگی تو یخچال عوض می‌شه. گوجه هم مثل سیب باعث رسیدن و گندیدن میوه‌های همسایه‌اش می‌شه. پس اگه ناچار از نگهداری گوجه تو یخچال هستید، اونو از میوه و سبزی‌های دیگه جدا کنید.

3 نظر

  1. نظرات کاربران:

       BHW در ۱۳۹۶/۰۲/۰۱ - ۲۰:۴۲:۱۱
    It's nearly impossible to find well-informed people for this subject,
    but you sound like you know what you're talking about!
    Thanks

       BHW در ۱۳۹۶/۰۲/۰۴ - ۰۳:۵۹:۱۹
    Great post.

       manicure در ۱۳۹۶/۰۲/۰۸ - ۰۴:۱۲:۳۸
    Wow, amazing blog layout! How long have you been blogging for?
    you made blogging look easy. The overall look of your
    website is great, as well as the content!


    نوشتن دیدگاه