زندگی سالم در هوای آلوده

زندگی سالم در هوای آلوده


زندگی سالم در هوای آلوده

هوای آلوده می‌تونه حسابی زندگی ما رو مختل کنه. از تعطیلی‌ شهرها گرفته تا کلافگی و سردرد و انواع مشکلات جسمی و عصبی، مسائلی هستن که ناخواسته درگیرشون می‌شیم. اما راه‌هایی وجود داره که از خودمون در برابر این هوا محافظت کنیم.

آلودگی هوا تو هوا سرد بیشتر می‌شه. اما این دلیل نمی‌شه که فکر کنید تو روزای گرم هوا بهتره. اگه هوا گرم بود، تردد خودتون تو شهر رو به حداقل برسونید. به جای اینکه تو ذل آفتاب برید بیرون، صبح زود و عصر، کارای بیرون از خونه رو انجام بدید.

مرکز شهر و حاشیه اتوبان‌ها و خیابان‌های شلوغ آلوده‌ترین نقاط شهره. تو روزایی که هوا آلوده است، تو این مسیرا پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و ورزش نکنید. بهتره این مسیر رو توی ماشین طی کنید.
وقتی توی ماشین هستید به فراخور دمای هوا کولر، بخاری یا فن ماشین رو روشن کنید. فیلتر هوای اسپیلیت می‌تونه جلوی ورود ذرات معلق هوا رو بگیره.

اگه مجبور بودید تو روزی که هوا ناسالمه بیرون برید، به محض اینکه احساس تنگی نفس، سوزش و جمع شدن اشک تو چشم‌تون کردید، زود به خونه برگردید. اینا نشانه‌های خوبی نیستن.

تو این روزای باید بیشتر از همیشه حواس‌تون به چیزی که می‌خورید باشه. سبزی و میوه‌ای که بر خیابون بوده رو نخرید. بیشتر از همیشه چیزایی رو بخورید که آنتی‌اکسیدان بالایی دارن.چای سبز، گیلاس، کلم پیچ، گوجه‌فرنگی، کرفس، هویج و مرکبات رو از خودتون دریغ نکنید. میوه و سبزیجاتی که آنتی‌اکسیدان زیادی دارن به بدن‌تون کمک می‌کنه تا سمومی که تنفس کردید رو دفع کنه.

2 نظر

  1. نظرات کاربران:

       BHW در ۱۳۹۶/۰۲/۰۴ - ۰۲:۵۵:۴۵
    Hello Dear, are you genuinely visiting this web page daily, if so after
    that you will absolutely get nice experience.

       manicure در ۱۳۹۶/۰۲/۰۷ - ۱۲:۱۵:۵۵
    Hi this is somewhat of off topic but I was wanting to know
    if blogs use WYSIWYG editors or if you have to manually code with
    HTML. I'm starting a blog soon but have no coding experience so I wanted
    to get advice from someone with experience.
    Any help would be enormously appreciated!


    نوشتن دیدگاه