۵ انرژی زای طبیعی رو بشناسیم

۵ انرژی زای طبیعی رو بشناسیم


۵ انرژی زای طبیعی رو بشناسیم

وقتی صحبت از انرژی زاهای طبیعی میشه، همه زود میرن به دنبال نوشابه های انرژی زا که این روزها توی همه ی سوپرمارکت ها پیدا میشن، چون فکر می کنن این دسترسی به این نوشابه ها راحت تر و تاثیرگذاری شون سریعتر و بهتره. اما باید بدونیم که این نوشابه ها جدا از اینکه کلی مواد شیمیایی که برای بدن مضر هست دارن، بیشتر منبع کالری و کافئین هستن و باعث عوارض جانبی مثل تحریک پذیری، اضطراب و خستگی میشن. این در حالیه که بعضی از سبزیجات و میوه ها میتونن به راحتی انرژی مضاعف و مفید شما رو در طول روز تامین کنن. در ادامه ی این مطلب قرار هست به چند تا از این انرژی زاهای طبیعی اشاره کنیم.

 

موز:

موز در مقایسه با خیلی از مواد غذایی، کالری نسبتا کمی داره، اما سرشار از آنتی اکشیدان ها و کربوهیدرات های سالمه که برای نیاز سوخت بدن به قند خون تبدیل میشه. فیبر موجود در موز کم و به راحتی قابل هضمه.

 

اسفناج:

اگه غذایی که میخورید به اندازه ی کافی آهن به بدنتون نرسونه، دچار کم خونی میشید، که به این معنیه که بافت های بدنتون به اندازه ی کافی اکسیژن دریافت نمی کنه. نتیجه ی این اتفاق احساس خستگی مداوم هست. اسفناج یه منبع عالی برای آهن هست که مصرف یه فنجون از اون به همراه موادی غذایی دیگه مثل عدس، صدف، دونه کدو تنبل میتونه نیاز آهن بدن شما رو به طور کل تامین کنه.

 

سیب زمینی شیرین:

این خوردنی خوشمزه بین وعده های غذایی باعث میشه انرژی بدن شما در طول روز حفظ بشه، چون حاوی کربوهیدرات های پیچیده ای هست که انرژی طولانی مدت بدن رو تامین می کنه.

 

عسل:

یک قاشق مربا خوری عسل، معادل یه نوشابه ی انرژی زاست! این شیرین کننده طبیعی به سوخت و بازسازی عضلات کمک می کنه، و اضافه کردنش به تمام خوراکی ها از صبحونه تا ماست و چای عصرگاهی، میتونه تاثیر خیلی خوبی روی انرژی مفید بدن بذاره.

 

دارچین: 

اگه احساس خستگی و کسالت می کنید، برید سراغ دارچین! دارچین روی جسم و روح آدم اثر میذاره و انرژی رو بالا میبره. اضافه کردن این گیاه خوراکی به مصرف روزانه تون گردش خون رو بهتر می کنه و باعث میشه توی راه رفتن احساس چالاکی بیشتری داشته باشین!

4 نظر

  1. نظرات کاربران:

       BHW در ۱۳۹۶/۰۲/۰۴ - ۰۴:۰۴:۲۹
    Hmm is anyone else having problems with the images on this blog loading?
    I'm trying to determine if its a problem on my end or if it's the blog.
    Any responses would be greatly appreciated.

       BHW در ۱۳۹۶/۰۲/۰۴ - ۰۴:۲۷:۵۶
    Very nice article, just what I was looking for.

       manicure در ۱۳۹۶/۰۲/۰۶ - ۱۷:۵۸:۵۶
    I for all time emailed this website post page to
    all my friends, for the reason that if like to read it after that my links will too.

       manicure در ۱۳۹۶/۰۲/۰۷ - ۰۴:۲۹:۴۴
    If you are going for best contents like myself, simply
    visit this web site daily as it gives quality contents, thanks


    نوشتن دیدگاه