چای مجلسی دو رنگ

چای مجلسی دو رنگ


چای مجلسی دو رنگ

چای دو رنگ مجلسی‌ترین شیوه سرو چای تو مجالس رسمی به حساب میاد تا چشم مهمون از دیدن هنر و سلیقه ما از حدقه دربیاد. اگه دم بخت هستید و منتظرید که شاهزاده سفیدپوش با اسب و درشکه دم خونه‌تون پارک کنه، طرز تهیه این چای رو هم یاد بگیرید، شاید به کارتون بیاد.
برای تهیه این چای باید یه ذره سرعت عمل داشته باشید که چای سرد نشه، و بعد باید حوصله کنید و آرامش‌تون رو حفظ کنید تا چای قاطی آب قند نشه و دو رنگ بمونه.
نصف استکان کمرباریک و مجلسی رو با آب جوش پر کنید و توش ۵-۶ حبه قند بندازید. این آب قند باید شیرین و غلیظ شه. اگه شازده رویاها درشکه رو با فک و فامیلش پر کرده می‌تونید مقداری از این شیره آب و قند داغ تو قابلمه درست کنید و با یه ملاقه کوچیک استکان‌ها رو نصفه آب قند کنید. این کار سرعت‌تون رو خیلی بالا می‌بره و چای داغ می‌مونه.
تو مرحله بعد با حفظ آرامش و احتیاط چای یک‌رنگ رو روی این آب قند بریزید. آب قند سنگینه و با رنگ سفید پایین می‌مونه و چای تک‌رنگ میاد بالا. اگه دیدید چای رو که می‌ریزید قاطی آب‌قند می‌شه دو تا راه دارید، یا غلظت آب‌قند رو بیشتر کنید، یا چای رو از تو یه کاسه و با قاشق تو استکان بریزید که مخلوط نشه.
قبل از این هنرنمایی مطمئن شید که مهموناتون چای شیرین دوست داشته باشن. به خاطر وقتی که صرف تهیه این چای می‌شه، دمای چای کمی پایین میاد و ممکنه چای داغ خورها هم از دیدن این هنر شما چندان خوشحال نشن. با همه این اما و اگرها، به هرحال درست کردن این چای هنرمندانه کار بامزه‌ایه و یاد گرفتن و امتحان کردنش تنوعی تو منوی نوشیدنی‌ها ایجاد می‌کنه.

3 نظر

  1. نظرات کاربران:

       BHW در ۱۳۹۶/۰۲/۰۱ - ۲۱:۳۰:۴۱
    Great article. I am going through some of these issues as well..

       BHW در ۱۳۹۶/۰۲/۰۴ - ۰۳:۳۷:۰۷
    Its like you read my mind! You appear to know a lot about this, like you wrote
    the book in it or something. I think that you could do with a few pics to drive
    the message home a bit, but instead of that, this is excellent blog.
    An excellent read. I will certainly be back.

       manicure در ۱۳۹۶/۰۲/۰۸ - ۰۱:۲۰:۵۲
    I love what you guys are up too. This sort of clever work and exposure!
    Keep up the superb works guys I've included
    you guys to my blogroll.


    نوشتن دیدگاه